dimecres, 31 d’octubre del 2007

REACCIONS AL VERGONYÓS DVD

foto rcdespanyol.com: Dani indignat exigint la retirada del DVD

Ahir, el President del RCD Espanyol Daniel Sánchez Llibre, va acudir a la Ciutat Esportiva a donar una roda de premsa que segons les seves paraules va estar “aconsellat” que no la fes, o sigui va ser instat a que callés... Una més. Tampoc se li va donar el DVD en qüestió fins que aquest ja estava en poder del club per altres mitjans; llavors fins un cotxe li van posar. Com podem veure, l’actitud d’aquesta gent ha estat fastigosa des del primer fins al darrer moment. I el DVD va ser presentat en roda de premsa amb la presència del conseller i a lo gran...

Daniel Sánchez Llibre va manifestar “El contingut no s'ajusta a la realitat de l'esport català”Daniel Sánchez Llibre ha sol•licitat formalment al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya la retirada del DVD ‘Catalonia, Terra de Tots’, que està previst distribuir-se a les escoles catalanes a l'entendre que es tracta d'un “monogràfic d'una altra empresa”, segons ha dit el president blanc-i-blau.Sánchez Llibre ha denunciat que aquest mateix matí ha vist el DVD elaborat per la productora Cromosoma, per al Departament d'Acció Social i Ciutadania, a través de la Secretaria per a la Inmigració i que compta amb el suport de l'Institut Català de les Indústries Culturals i el Ministerio de Trabajo i Asuntos Sociales i que li sembla “inadmissible la imatge que es vol donar de Catalunya a través d'aquest DVD. Així li he dit a Ernest Maragall, Conseller d'Educació, qui m'ha dit que ho modificaran, però no sé què faran. Li he dit que no pot sortir a la llum pública perquè sembla un monogràfic d'una altra empresa, però no de Catalunya".



"No estem demanant que surti l'Espanyol, sinó que el contingut sigui coherent amb el que és en realitat Catalunya”. El president també ha reconegut que ha mantingut contactes amb el Departament d'Acció Social, encapçalat per la consellera Carme Capdevila.El president blanc-i-blau ha insistit que “dóna la impressió que es demana la integració de la gent de fora i sembla que es faci marginació dels que estem aquí. Em sembla fora de tota lògica i de tot el que es vol aconseguir. No sé què pensaran entitats esportives com el DKV Joventut, els Reus, el Nàstic, l’Akasvayu o el Granollers. En un moment del vídeo, que està molt ben fet, això també s'ha de reconèixer, es diu que Catalunya és el Barça i Ronaldinho... Això serà una part de Catalunya perquè la resta també compta. Després apunten que també és Pau Casals, Gaudí i Dalí”.



Sánchez Llibre, que ha deixat clar que la Secretaria General de l'Esport no tenia notícies d'aquest DVD “i està al marge de tot això”, ha apuntat que intuïa que podria haver-hi “una reacció contundent d'altres entitats esportives. Què opinarà la Penya? No he pogut parlar amb Jordi Villacampa, però imagino que estarà tan enfadat com jo. És que jo he vist aquest vídeo i em sembla increïble que passin cinc segons per la Sagrada Família, o per la Vila Olímpica i que no surti ni tan sols l'Estadi Olímpic"...




"No sé, jo no faria aquest vídeo sinó un altre on es veiés la verdadera història de Catalunya i si volen fer alguna cosa sobre l'esport, que agafin imatges dels camps de regional, com el del meu poble, que és on de veritat juguen els nens del Marroc o de Camerun i que són un exemple d'integració, però mai un monogràfic d'una empresa".



"El contingut actual no s'ajusta a la realitat de l'esport català”.El president blanc-i-blau també ha incidit que “no m'agrada que s'intenti discriminar a ningú i sóc aquí per defensar l'Espanyol, però crec que també pensen el mateix la resta de clubs, que poden sentir-se tan ofesos o discriminats com jo. De tota manera, no ens confonguem, les institucions sempre ens han ajudat i no tinc cap queixa, però no m'ha agradat aquest DVD en concret que s'ha de distribuir per les escoles de Catalunya".



"No puc acceptar que amb els diners públics, que és de tots nosaltres, es facin promocions d'aquest tipus. No em sembla normal. Que retirin aquest DVD i punt. No costa tant. És un producte que està molt ben fet i que és bonic, però no m'agrada el seu contingut. Estic segur que, al final, no sortirà aquest vídeo perquè no hauria de sortir. El Conseller m'ha assegurat que el retocaran, però no sé de quina manera."





S E N T I M E N T P E R I C O . C O M